BUONGIORNO ITALIA

W dniach od 15 do 21 kwietnia grupa uczniów I LO im. Bolesława Krzywoustego wraz z trzema nauczycielkami wyjechała na wycieczkę do Włoch. Wyjazd został zorganizowany dzięki pomocy Szkolnego Koła Turystycznego oraz biura podróży Mag TRAVel. W stronę Włoch wyjechaliśmy około godziny dziewiątej, byliśmy bardzo podekscytowani.

Po prawie całym dniu jazdy autokarem, wczesnym rankiem, przybyliśmy do Wenecji. Uczestnicy wycieczki zdecydowali wcześniej, że do serca „miasta na wodzie” udadzą się piechotą. Tak więc wyszliśmy z parkingu znajdującego się na obrzeżach Wenecji w stronę Canal Grande, głównej arterii wodnej aglomeracji. Później, przechadzając się wąskimi uliczkami, poczuliśmy prawdziwy klimat tego niezwykłego miasta. Po dotarciu na Plac św. Marka dostaliśmy plan gry terenowej. Bardzo zaangażowaliśmy się w odszukiwanie charakterystycznych dla miasta obiektów i budowli. Dokumentowaliśmy wszystko na zdjęciach, doszkalaliśmy swój angielski (oraz włoski). Po interesującej zabawie przyszedł czas, aby zwiedzać miasto. Naszym przewodnikiem była rodowita Wenecjanka. Z pasją opowiadała o swojej małej ojczyźnie, odkrywała przed nami nieznaną naturę Wenecji. Po zakończeniu zwiedzania mieliśmy możliwość zadawania pytań. Po zaspokojeniu swojej ciekawości zakończyliśmy zwiedzanie „miasta na wodzie”. Jednak to nie był koniec! Dzięki mobilizacji naszej grupy mogliśmy wstąpić do Padwy, miejsca związanego ze św. Antonim. Udaliśmy się do bazyliki, aby móc kontemplować swoją wiarę wśród relikwii świętego.

Po wyczerpującym dniu w Wenecji nadeszły o wiele spokojniejsze chwile w Asyżu.

Miasto związane ze św. Franciszkiem i św. Klarą powitało nas cieniem ogromnych murów. Podczas spokojnego spaceru poznawaliśmy miasto, a później miejsca związane ze świętymi.

Niektórzy z nas próbowali lokalnych przysmaków, takich jak chleb św. Franciszka. Mieliśmy również okazję uczestniczyć we mszy świętej odprawionej na terenie jednej ze świątyń.

Punktem kulminacyjnym naszego wyjazdu był Rzym, Wieczne Miasto oraz Watykan.

Mieliśmy okazję pojawić się na audiencji generalnej, aby wysłuchać słów papieża skierowanych do wiernych. Przez kilka godzin stania w kolejce do Bazyliki św. Piotra skupiliśmy uwagę na architekturze Placu św. Piotra. Później udaliśmy się do wnętrza bazyliki, aby zgłębić historię mającą już kilka tysięcy lat. Następny w kolejce był Rzym, a dokładniej jego starożytna część. Na wycieczce było wielu uczniów z profilu prawniczego, więc mogli popisać się wiedzą na temat Imperium Rzymskiego. Widzieliśmy Forum Romanum, Panteon i wiele innych obiektów.

Później przeszliśmy ze starożytności w renesans i barok. Swoją wycieczkę zakończyliśmy przy Schodach Hiszpańskich w najdroższej rzymskiej dzielnicy.

Potem było już z górki. Po wcześniejszym powiedzeniu Arriveredci Roma! udaliśmy się na północ Włoch do Florencji. Miejsce to okazało się być spokojnym i miłym odpoczynkiem pod sam koniec podróży. Do miasta dostaliśmy się tramwajem. Zwiedzanie historycznej części aglomeracji było miłym przeżyciem. Nasi uczniowie po raz kolejny zabłysnęli wiedzą na temat rzymskich legend i mitów.

Opuszczając granice Włoch, skierowaliśmy się w stronę Wiednia. Nasza podróż ponownie zajęła kilka godzin. Zwiedzaliśmy starą część Cesarskiego Miasta. Poprzez średniowieczne uliczki, gotyckie katedry doszliśmy aż do pałacu dynastii Habsburgów.

Ostatnim przystankiem okazało się czeskie miasto – Kromieryż.

Była tam tylko jedna atrakcja – pałac arcybiskupi. Mogłoby się wydawać to nieistotne, jednak miejsce jest ogromnym kawałkiem historii i wielu ciekawostek. Wisienka, która zwieńczyła naszą podróż.

Po tygodniowym wyjeździe zgromadziliśmy ogromną ilość wspomnień (oczywiście tych dobrych, na złe nie było czasu!).

Zuzanna Tyma I prawnicza

Ps. Serdecznie dziękuję Zuzannie za artykuł a Martynie za zdjęcia i wspaniały filmik