Do zobaczenia we wrześniu !!!

Film autorstwa Martyny Urban

W dniach od 11. do 16. 06 br odbył się kolejny projekt polsko-niemieckiej wymiany młodzieży I LO im. B. Krzywoustego w Nakle nad Notecią i Elsterschlossgymnasium z Elsterwerdy. Tegoroczne spotkanie przebiegało pod hasłem „Kultura bez granic”.

11.06 w poniedziałek wyruszyliśmy w podróż do Niemiec. Na miejscu czekali na nas nasi niemieccy koledzy i zabrali nas do naszych nowych domów. We wtorek spotkaliśmy się w szkole i braliśmy udział w zabawach integracyjnych, by móc się lepiej poznać. Po przerwie obiadowej pojechaliśmy do Drezna, gdzie rozdzieliliśmy się na dwie grupy: jedni zwiedzali Kościół Marii Panny, drudzy natomiast muzeum higieny. Potem mieliśmy trochę czasu na zakupy i wróciliśmy do domu.

Środę rozpoczęliśmy wyjazdem do Lipska, gdzie mogliśmy zwiedzić największy pomnik w Europie, upamiętniający wojny wyzwoleńcze, a następnie pojechaliśmy do jednego z najnowocześniejszych ogrodów zoologicznych w Niemczech.

W czwartek rano wyruszyliśmy autobusem do manufaktury czekolady Felicitas, gdzie każdy z nas miał okazję ozdobić swoją własną czekoladę i zakupić słodkie wyroby. Po obiedzie udaliśmy się do krainy Spreewald, zwanej Wenecją Brandenburgii, gdzie mieliśmy okazję popłynąć tramwajem wodnym.

Piątkowy poranek spędziliśmy w szkole w Elsterwerdzie, gdzie najpierw w parach z naszymi niemieckim kolegami rozwiązywaliśmy quiz na temat odwiedzonych miejsc, a następnie przygotowywaliśmy prezentacje podsumowującą projekt.

Wieczorem miało miejsce uroczyste zakończenie wymiany, na które przybyli również rodzice i zaproszeni goście. Każda grupa przedstawiła swoją prezentację, a muzycznie czas umiliły nam Martyna Urban, Anna Domańska, Alina Kuna, Celina Tippelt oraz Lucretia Quednow.

W sobotę rano, przed godziną 8:00 spotkaliśmy się, by pożegnać się z naszymi nowymi przyjaciółmi i ich rodzinami, a około 16:00 wróciliśmy do Nakle.

Dzięki projektowi „Kultura bez granic” odkryliśmy ciekawe zakątki Niemiec, przełamaliśmy swoją barierę językową, mamy nowych przyjaciół i staliśmy się bogatsi o nowe doświadczenia. Teraz wszyscy czekamy z niecierpliwością na wrzesień, by móc ponownie spotkać się z niemieckimi uczniami.

Należy również wspomnieć, że wymiana młodzieży nie odbyłaby się, gdyby nie dofinansowanie Polsko Niemieckiej Współpracy Młodzieży oraz Starostwa Nakielskiego, za co serdecznie dziękujemy.

Ogromne podziękowania należą się także naszej koleżance Martynie Urban, która całe spotkanie uwieńczyła na krótkim filmiku, dzięki czemu każdego dnia możemy wracać do wspomnień.