Szkolne Koło Turystyczne „Krzywousty” w Niemczech

Uczniowie I LO im. Bolesława Krzywoustego uczestniczyli w dniach 2.10-5.10.2017r. w wyjeździe studyjnym do Niemiec. Wyjazd został przygotowany przez opiekunki Szkolnego Koła Turystycznego, panie Rozalię Wencel i Hannę Pietrucin. Uczniowie realizowali wyjazd w ramach projektu zajęć „Skarby Natury IV- czyli wędruj, odkrywaj i zdobywaj wiedzę!”, który jest dofinansowany przez Powiat Nakielski. Projekt ma uzmysłowić rolę znajomości języka obcego w budowaniu komunikacji międzynarodowej opartej na wykorzystaniu stosunków partnerskich pomiędzy I LO im. Bol. Krzywoustego a Elsterschlossgymnasium
w Elsterwerdzie oraz partnerstwa Powiatu Nakielskiego i Elbe–Elster. Ma on także na celu zwiększenie aktywności turystycznej i edukacyjnej uczestników, wypracowanie pozytywnego nastawienia do samokształcenia oraz wykorzystywania w tym celu nowoczesnych metod uczenia się z wykorzystaniem ICT(technologii informacyjnych
i komunikacyjnych).

Relacja uczestniczki wyjazdu studyjnego

2 października liczną grupą uczniów „Krzywoustego” wraz z nauczycielkami Agnieszką Michalską i Rozalią Wencel udaliśmy się do Schroniska Powiatowego w Täubertsmühle. Zostaliśmy przyjęci gorąco przez pana Dieter’a Jagode, pracownika Wydziału Promocji Starostwa Powiatowego Elbe-Elster. Następnie udaliśmy się do zamku w Doberlug –Kirchhain i poznaliśmy historię regionu.

Następnego dnia zwiedzaliśmy przepiękną Miśnię, którą nazywa się Akropolem Saksońskim. Miasto wywarło na nas duże wrażenie. Zwiedziliśmy słynną w świecie Manufakturę Porcelany oraz mieliśmy okazję podziwiać wąskie, przepiękne uliczki Starego Miasta, które prowadziły na wzgórze górujące ponad miastem. Na wzgórzu zbudowano zamek Albrechtsburg, którego wnętrza także zwiedzaliśmy. Jest on uważany za najstarszy zamek w kraju. Warto polecić też zwiedzenie przepięknej katedry znajdującej się obok zamku. Po zwiedzeniu Miśni udaliśmy się do miasta Torgau. Miejscowość ta, położona nad Łabą, jest znana z faktu, iż 25 kwietnia 1945 roku doszło tutaj do spotkania wojsk alianckich i radzieckich. Fakt ten upamiętnia pomnik usytuowany nad rzeką. Na zamku w Torgau zwiedziliśmy kaplicę, w której Marcin Luter głosił kazania. Zachwyciła nas także architektura zamku. Spacerując uliczkami miasta, doszliśmy do kamienicy, w której zmarła Katarzyna von Bora. Miasto zwieńczyło nasz spacer przepiękną tęczą. Nieco zmęczeni, lecz z bagażem pozytywnych wrażeń wróciliśmy do Täubertsmühle.

Kolejnego dnia udaliśmy się do Elsterwerdy. W naszej szkole partnerskiej spotkaliśmy się z grupą uczniów, którzy pokazali nam swoją zabytkową szkołę. Spotkali się z nami także dyrektor szkoły Martin Göbel, wicedyrektor Kerstin Lewandowski, nauczycielki Marion Wendt i Birgit Rex. Później pojechaliśmy do Drezna. To duże, położone nad Łabą miasto jest stolicą Saksonii. Nie bez powodu nazywane jest „Florencją Północy”, zachwyca bowiem wieloma zabytkami. Podczas pobytu zwiedziliśmy barokowy kompleks pałacowy Zwinger wraz ze zbiorami słynnej galerii obrazów Alte Meister. Pobyt w galerii był prawdziwą ucztą dla duszy. Mieliśmy okazję podziwiać dzieła pędzla znanych mistrzów, które znamy z kart książek, czy lekcji. Tego dnia pod koniec naszego spaceru promenadą Brühlsche Terrasse zwiedziliśmy jeszcze galerię Neue Meister, która znajduje się w Albertinum. Znajdują się w niej m.in. obrazy Caspara Davida Friedricha, Edgara Degas’a czy Pabla Picassa. Poczuliśmy się szczególnie, kiedy snując się korytarzami galerii, zobaczyliśmy niedawno interpretowane przez nas na lekcji języka polskiego obrazy Caspara Davida Friedricha. Uśmiechy na twarzach humanistów pojawiły się mimochodem. Pod koniec naszej trasy zwiedzania podziwialiśmy kościół Frauenkirche. W dniu wyjazdu zwiedziliśmy Muzeum Garbarstwa w Doberlug-Kirchhain.

Profesjonalnie zorganizowany wyjazd studyjny dał nam możliwość nie tylko zwiedzenia muzeów czy podziwiania zapierającej dech w piersiach architektury, ale również dzięki umiejętnościom językowym poczucia klimatu i swobody otoczenia. Okazało się, że posiadamy nie tylko zdolności humanistyczne, ścisłe czy językowe, lecz także talent wokalny.

Cały wyjazd przebiegł dzięki naszym nauczycielkom – paniom Rozalii Wencel i Agnieszce Michalskiej w sympatycznej i ciepłej atmosferze. Dzięki panu kierowcy bezpiecznie docieraliśmy do celu. Wróciliśmy z lekką tęsknotą z kraju naszych sąsiadów, ale spełnieni, zadowoleni, uśmiechnięci i związani ze sobą jeszcze mocniej.

Możemy powtórzyć hasło Koła Turystycznego: „Krzywousty uczy, Krzywousty bawi!”

Dziękujemy i czekamy na kolejne inspirujące i wspaniałe wyprawy! 🙂