Wycieczka integracyjna do Trójmiasta

„Nic tak nie rozwija inteligencji  jak podróżowanie” (Emil Zola).

Słowa francuskiego pisarza bardzo dobrze opisują wycieczkę integracyjną do Trójmiasta, na którą między 7 a 9 listopada udali się uczniowie klas I humanistycznej, II humanistycznej, II biologiczno-chemicznej i II angielsko-geograficznej z Krzywoustego. W tym czasie zgłębiliśmy wielowiekową historię Gdańska, Gdyni i Sopotu oraz II wojny światowej.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy Ogród Zoologiczny w Oliwie, następnie udaliśmy się na Długi Targ w Gdańsku, gdzie wzięliśmy udział w grze miejskiej dotyczącej Starego Miasta.

Program drugiego dnia był bardzo bogaty. Rano spacerowaliśmy po Starym Mieście, później udaliśmy się do Muzeum II Wojny Światowej. Wystawa zrobiła na nas duże wrażenie, więc możemy ją szczerze polecić. Zatrzymaliśmy się również przy budynku Poczty Polskiej, która stała się miejscem bohaterskiej i tragicznej obrony przed atakiem hitlerowców na początku wojny. Po południu pojechaliśmy na Westerplatte, które wsławiło się heroiczną walką w pierwszym tygodniu września 1939 roku.

Trzeci dzień rozpoczęliśmy wizytą w Stoczni Gdańskiej, Europejskim Centrum Solidarności oraz sławnej Sali BHP, gdzie podpisano porozumienia sierpniowe. Kolejnymi punktami na mapie naszej wycieczki były Sopot i Gdynia. W Sopocie podziwialiśmy widoki z najdłuższego w kraju molo, a w Gdyni weszliśmy na pokład ORP Błyskawicy i zachwycaliśmy się Darem Pomorza i Darem Młodzieży. Później nadszedł czas powrotu do domu.

W czasie wycieczki poszerzyliśmy naszą wiedzę z najnowszej historii Polski, poznaliśmy wiele ciekawych miejsc, a także bardzo miło i atrakcyjnie spędziliśmy czas z koleżankami i kolegami. Gdańsk, Gdynia i Sopot to zdecydowanie jedne z najpiękniejszych miast w Polsce.

Dziękujemy szefowi biura podróży Mag TRAVel Wojciechowi Tyborskiemu i przewodnikowi po Trójmieście Adamowi Zwierzyńskiemu. Organizatorem wycieczki integracyjnej była pani Violetta Hejza – wychowawca klasy I hum, a opiekunami panie Wiesława Łojek oraz Anita Marciniak, które zadbały o nasze bezpieczeństwo.